II edycja Międzynarodowych Targów Żywności i Produktów Ekologicznych, pomimo ograniczeń związanych z pandemią COVID—19 cieszyła się ogromnym zainteresowaniem. W największym w Polsce Centrum Targowo-Kongresowym PTAK WARSAW EXPO zgromadziło się blisko 230 wystawców z Polski, z Włoch, Republiki Czeskiej, Ukrainy, Hiszpanii, Grecji oraz Niemiec, oferując szeroką gamę ciekawych produktów i rozwiązań, które zostały zaprezentowane w sześciu strefach tematycznych: food&drink, beauty&cleaning, biolife, ekotech, bioagro i supporting bodies. Producenci i dystrybutorzy przedstawili tylko produkty certyfikowane i te przeznczone do produkcji ekologicznej.
Tegoroczna edycja targów żywności i produktów ekologicznych nastawiona była w dużej mierze na aktywną sprzedaż oraz kreowanie przestrzeni dla podtrzymania oraz nawiązania nowych relacji biznesowych, będących kluczowym elementem wydarzenia formatu BIOEXPO Warsaw. Założeniu sprzyjała wysoka frekwencja oraz bogata oferta produktów. Wachlarz dostępnych artykułów był na tyle szeroki, że z pewnością zaspokoił oczekiwania każdego, nawet najbardziej wymagającego klienta. Liczba odwiedzających, blisko 7500 niewątpliwie świadczy o zaufaniu w stronę organizatora oraz rosnącym znaczeniu tego sektora gospodarki w Polsce i Europie.
Każdy odwiedzający Targi, który zawodowo związany jest z branżą biożywności i produktami ekologicznymi mógł uczestniczyć w trzydniowym Kongresie BIOEXPO, który, już po raz drugi, został przygotowany wspólnie z Polską Izbą Żywności Ekologicznej. Tegoroczne panele dyskusyjne poświęcone były warunkom rozwoju i tendencjom na rynku BIO w Polsce, jego szansom, barierom oraz kanałom dystrybucji. Prelegenci opowiadali również do najnowszych badań, czystej etykiety, a także jakości żywności ekologicznej. Dodatkowo w ramach Kongresu odbyła się Konferencję Polskiej Izby Opakowań decydowaną tematyce opakowań biodegradowalnych. Szczególną uwagę w ramach Kongresu poświęcono zagadnieniom związanym z innowacyjnymi metodami promocji, aktualnymi trendami oraz dobrymi i sprawdzonymi praktykami. Obszerna cześć tegorocznego Kongresu poświęcona była tematyce rolnictwa ekologicznego, wyzwaniom jakie czekają produkcję rolną, a także zmianom w prawodawstwie dotyczącym tej części rolnictwa. Podczas tegorocznego kongresu wręczono nagrody w Ogólnopolskim Konkursie na Najlepsze Gospodarstwo Ekologiczne oraz w Ogólnopolskim Konkursie Doradca Roku.
Najnowsze trendy rynkowe odwiedzający mogli oglądać w STREFIE NOWOŚCI, w której wystawcy zaprezentowali ponad 80 produktów, które weszły na rynek polski w ostatnim czasie. Produkty nadal można oglądać na stronie wwwbioexpo.pl, gdzie, dodatkowo, konsumenci podczas głosowani wybrali najlepsze ich zdaniem wyroby w każdej z kategorii: kategoria Ekotech – Green Tree Group – Worki kompostowalne Green Bag; kategoria Beauty & cleaning – Sapunoteka – Enzymatyczny peeling różany do twarzy i ciała z kwasem bha; kategoria Bioagro – Covelana – biowłóknina ściółkująca; kategoria Biolife – Blumtag – lniana kosmetyczka rulonique; kategofia Food & drink – Sosta – musztarda bio z zielonym pieprzem.
Targi wspierane były przez najważniejsze międzynarodowe i krajowe instytucje związane z branżą m.in.: Międzynarodowa Federacja Rolnictwa Ekologicznego IFOAM EU, Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Polska Izba Żywności Ekologicznej, Demeter, Ekoland, Ekołan, Biokurier, Ekodostawcy, Polska Izba Opakowań, Polska Izba Odzysku i Recyklingu Opakowań, Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji, Polska Agencja Inwestycji i Handlu oraz wiele innych – pełna lista znajduje się na stronie www.bioexpo.pl .
Ponownie Partnerem Głównym Targów był LIDL Polska – sieć sklepów dyskontowych działających na terenie 26 państw europejskich.
Trzecia edycja BIOEXPO Warsaw zaplanowana została na 30.09-2.10.2021.
Super, że myślą już o kolejnej edycji targów:)
Takie targi są potrzebne. Dobrze, że organizatorzy planują kolejne.