Gdy stoisz z pracą z powodu innych osób

Gdy twoja praca zależy tylko od ciebie, to znajdujesz się w niezwykle komfortowym położeniu. Realizujesz swoje zadania najlepiej, jak potrafisz, czujesz siłę sprawczą i nieustannie gnasz do przodu. Gorzej, gdy stoisz z pracą z powodu innych osób.

Przestoje w pracy spowodowane przez osoby trzecie

Czasem nawet w pracy, gdy masz dużą niezależność, jesteś zdana na inne osoby. Na księgową, która wystawi fakturę, na kontrahenta, który prześle do niej dane. Na klienta, który zatwierdzi twój projekt, na informatyka, który naprawi twoją stronę internetową. Niestety, nie wszyscy ludzie działają sprawnie. Wiele osób ma tendencję do prokrastynacji, czyli chorobliwego odkładania na później większości obowiązków. W rezultacie ty masz związane ręce i nie możesz robić wielu rzeczy.

Spisz wszystkie rzeczy, które ci zalegają

Gdy stoisz z pracą z powodu innych osób, powinnaś działać systemowo. Po pierwsze, spisz sobie na kartce wszystko, na co czekasz i co masz zrobić, gdy dana osoba wykona swoją część pracy.  Dzięki temu nie pominiesz nic istotnego. Następnie zaznacz kolorowym zakreślaczem rzeczy, które stanowią priorytet. Gdy  będzie się zbliżał termin ich realizacji, możesz się przypomnieć swoim kolegom z pracy lub firmom zewnętrznym. Najlepiej w formie mailowej, aby mieć dowód na to, że nie zapomniałaś o sprawie, tylko po prostu druga strona utrudniała współpracę.

Rób rzeczy, które zależą tylko od ciebie

Zastanów się, co możesz zrobić w pracy, gdy czekasz na ważne materiały do swojej pracy. Gdy księgowa wystawia faktury, możesz realizować swoje kolejne projekty, a pod koniec dnia po prostu się o nie upomnieć. Staraj się czymś zająć myśli, jednocześnie robiąc coś pożytecznego, dzięki czemu nie będziesz miała zaległości w swojej pracy. Jeśli czekasz na akceptację jednego projektu dla klienta, wykonaj drugi dla innego zleceniodawcy. Dzięki temu zawsze będziesz do przodu z pracą.

Nadaj priorytety poszczególnym zadaniom

Bardzo często złość, która towarzyszy niemocy, utrudnia ci skupienie się na pracy. Jesteś przerażona tym, że później naraz zwali ci się na głowę tak wiele rzeczy. Efekt kumulacji to dość przerażająca perspektywa, nie dziwimy się, że budzi w tobie liczne obawy. Spróbuj jednak to sobie jakoś zwizualizować, pogrupować, nadać poszczególnym działaniom priorytety. To znacznie ułatwia pracę.