Wiele kobiet boi się szczerze porozmawiać ze swoim facetem. Powstrzymują nas przed tym różne rzeczy. Boimy się wybuchu agresji, rozstania, chamskich wycieczek osobistych. Dlaczego warto być szczerą w rozmowie z facetem?
Mówiąc mu o swoich obawach, dajesz wam obojgu szansę
Jeśli powiesz mu wprost, czego się boisz, on uniknie zbędnych rozterek, a obydwoje zyskacie szansę na rozwiązanie problemu. Czasem jest coś, co nam przeszkadza w zachowaniu naszego faceta. Na przykład nie jest on wystarczająco ostrożny podczas seksu, nie przejmuje się, czy zajdziesz w ciążę, czy też nie. Masz prawo bać się zapłodnienia, gdy emocje biorą nad nim górę. Możesz mu o tym wprost powiedzieć. Gdy następnym razem będzie cię namawiał na seks, zakomunikuj mu wprost: nie, bo się boję, że zajdę w ciążę, bo często się zapominasz.
Nikt nie czyta w twoich myślach
Pamiętaj, że facet nie domyśli się sam, co przeszkadza ci w jego zachowaniu, gdy nagle zaczniesz przed nim uciekać. Owszem, możesz tak postąpić, gdy mężczyzna jest agresywny i chcesz z nim zerwać kontakt. Jednak gdy zależy ci na nim i generalnie nie wykazuje patologicznych postaw, to lepiej szczerze porozmawiać. Zwiększa to szansę rozwiązania konfliktu. Owszem, możecie się rozstać, gdy powiesz mu prawdę, ale to znak, że nigdy nie był to mężczyzna dla ciebie.
Szczera rozmowa może wnieść powiew świeżości do związku
Jeśli powiesz mu, co przeszkadza ci w waszym spędzaniu czasu, seksie etc., istnieje szansa, że nastąpią zmiany na lepsze. Zaczniecie częściej wychodzić z domu, on zacznie cię pozytywnie zaskakiwać, seks stanie się delikatniejszy. Nie ma sensu męczyć się w relacji, która cię nie satysfakcjonuje. Jeśli on nie szanuje twoich potrzeb, to wcale nie jest tak cudownym facetem, jak sądziłaś.
Przez szczerą rozmowę budujemy bliskość w związku
Gdy ze sobą szczerze rozmawiacie, mówicie o swoich obawach, potrzebach i tym, co wam się podoba, lepiej się poznajecie i zbliżacie się do siebie. Oczywiście rozmowa nie może przyjąć formy wzajemnych oskarżeń ociekających agresją. Skup się na faktach tak, jak byś w pracy wypunktowywała klientowi problemy, na jakie napotykasz z jego strony przy realizacji zlecenia.