Skąpiec.pl pod lupę wziął 5 kategorii produktowych (farby białe do ścian, farby kolorowe do ścian, farby zewnętrzne, olejne oraz do drewna i metalu), a skupił się przede wszystkim na najbardziej cenionych producentach oraz najczęściej poszukiwanych artykułach. W opublikowanym przez porównywarkę raporcie, poza nadymi statystycznymi, czytelnicy znaleźć mogą wiele informacji przydatnych każdemu, kto planuje w najbliższym czasie zmianę wystroju w swoim domu. W dziel „Okiem ekspertów” zaproszeni do współpracy dziennikarze branżowi i blogerzy radzą, jak wybrać najlepszą farby i jak dopasować jej kolor do wnętrza, piszą o zaletach farb magnetycznych i tablicowych, a także udzielają wskazówek odnośnie pielęgnacji powierzchni drewnianych.
Wyniki raportu
Z danych serwisu Skąpiec.pl wynika, że największą popularnością w kategorii „Białe farby do ścian” cieszą się produkty marki Śnieżka. Na tego producenta stawiało aż 26,31% internautów, którzy w okresie do 1 stycznia do 31 maja szukali farby za pośrednictwem porównywarki cen. Drugie miejsce w rankingu przypadło firmie Dekoral (23,69%), trzecie natomiast zajął Dulux (14,87%). Tuż za podium, z wynikiem na poziomie 12,93% zaznaczeń w filtrze, uplasowała się firma Tikkurila, a dziesięcioprocentowy próg wyborów przekroczyła jeszcze marka Beckers. Listę 10 najpopularniejszych producentów zamykają: Jedynka (10,09%), Nobiles (2,73%), Cieszynka (2,73%) oraz Nobimal (0,95%)
Internauci, którzy szukali na Skąpiec.pl kolorowych farb do ścian, stawiali przede wszystkim na produkty Dekoral (27,6% zaznaczeń w filtrze „Producent”). Drugą pod względem popularności marką okazał się być Dulux (19,1%), a na kolejnej pozycji znalazła się Śnieżka (16,43% wszystkich wyborów). Produktów sygnowanych logo Beckers szukało w analizowanym okresie 9,99% internautów, nieco ponad 7% najchętniej wybrałoby farby Magnat, a 6,23% potencjalnych kupujących chciało pomalować swoje ściany farbą marki Nobiles. Na liście dziesięciu najpopularniejszych producentów znalazły się jeszcze: Farby KABE, Jedynka i Tikkurila, na które stawiało od 2 do 4% użytkowników porównywarki cen.